قبل از شروع تماسهای تلفنی اهداف مکالمه را بهطور مشخص در ذهن داشته باشید و در حالیکه در مورد آنها صحبت میکنید نظر مشتری بالقوه را بپرسید و به او اجازهی صحبت دهید. با این روش تماس تلفنی ادامهدار میشود و احتمال موفقیت شما برای متقاعد کردن مشتری بیشتر میشود. برای مثال میتوانید بگویید: «بسیار خوب… خوشحالم که امروز توانستیم با هم ارتباط برقرار کنیم. من میخواهم دربارهی فلان موضوع (یا کالا) صحبت کنم و خوشحال میشوم که نظر شما را هم بدانم و به پرسشهای احتمالیتان پاسخ بدهم.»
۵. بایستید و کنترل لحن و تُن صدایتان را به دست بگیرید
باید کاری کنید که مشتری احتمالی، علاقه و اشتیاق شما را احساس کند. برای این منظور ایستاده صحبت کنید. ایستادن در هنگام صحبت، تمرکز مغز را افزایش داده و تسلط و اعتمادبهنفس شما را بالا میبرد.
تنها ابزار ارتباط در بازاریابی و فروش تلفنی صداست. صدای شما باید محکم، گرم و صمیمی باشد. صدای لرزان و نامطمئن یا حرف زدن سریع و بدون کنترل، اعتبار شما را زیر سؤال میبرد.
برای برقراری تماس، مکان مناسب را انتخاب کنید. به جای پنهان شدن در سالن کنفرانس، در یک مکان عمومی، با صدای بلند، شمرده شمرده و باافتخار صحبت کنید. هر چقدر کاری را که انجام میدهید بیشتر باور داشته باشید، مردم هم به همان اندازه بیشتر به شما پاسخ مثبت میدهند.
۶. عاقلانه و متعادل تأکید کنید
هرگز به مشتری فشار وارد نکنید چون در این صورت آنها حالت تدافعی به خود میگیرند. با استفاده از کلمات مناسب، در بیان ایدههایتان صریح و در عین حال انعطافپذیر باشید.
در فضای تجارت، قیمت گذاری محصولات و خدمات تنها یک الگوی سادهی قدیمی (هزینهی تمامشده + سود) نیست، بلکه بخش مهمی از بازاریابی است که به نوع کسبوکار، وضعیت بازار و مصرفکننده بستگی دارد. صاحبان کسبوکارها با در نظر گرفتن عوامل زیادی مانند هزینهی تولید و توزیع، رقبا، موقعیت استراتژیک و مشتریان هدف، باید بتوانند بهترین استراتژی برای قیمت گذاری محصولات خود را پیدا کنند تا بیشترین سود را ببرند. روش های قیمت گذاری محصولات و خدمات باید بهگونهای باشد تا مشتریان ارزش محصول را درک کنند و یا به خرید آن تشویق شوند. در این مطلب به معرفی رایجترین روش های قیمت گذاری محصولات و خدمات میپردازیم.
در شیوهی قیمت گذاری بالا یا پریمیوم، قیمتها بالاتر از سایر رقبا تعیین میشود. معمولا این شیوه از قیمت گذاری برای محصولات و خدمات منحصربهفرد و لوکس انتخاب مناسبی است. شرکتها سعی میکنند ضمن تولید محصولات باکیفیت در کنار ارائه متمایز و خاص آنها، برای خود ارزش ایجاد کنند، بنابراین مشتریان احساس میکنند که با محصولی ارزشمند و خاص طرف هستند و حاضرند برای آن هزینهی بالاتری پرداخت کنند.
معمولا شرکتها و فروشگاههای تازه تأسیس برای جذب مشتریان و نفوذ در بازار، قیمت محصولات خود را پایینتر از حد معمول تعیین میکنند. در آغاز ممکن است درآمد کمتری نصیب فروشنده شود اما پس از آنکه به هدف خود دست یافتند، بهتدریج قیمتهای خود را افزایش میدهند.
قیمت گذاری اقتصادی
قیمت گذاری اقتصادی در روش های قیمت گذاری
در استراتژی قیمت گذاری اقتصادی، به کمک راهکارهای مختلف، هزینههای تولید و فروش کاهش مییابد، درنتیجه مشتری میتواند محصولی ارزانتر در اختیار داشته باشد. اگرچه قیمت گذاری اقتصادی یک شیوهی فوقالعاده مؤثر و کارآمد برای بعضی از فروشگاههای بزرگ است، اما برای کسبوکارهای کوچک میتواند زیانآفرین باشد؛ زیرا سودآوری فروشگاههای بزرگ در این شیوه از قیمت گذاری با حجم بالای فروش توجیهپذیر است اما فروشگاههای کوچک که حجم فروش کمتری دارند احتمالا برای تعیین سود مناسب با مشکل مواجه میشوند. قرار دادن تخفیفهای خاص برای مشتریان وفادار میتواند یکی از بهترین شیوههایی باشد که خرید مجدد از یک فروشگاه را تضمین کند.
در این استراتژی که دقیقا برعکس قیمت گذاری نفوذی است، فروشندگان سعی میکنند با تعیین قیمت بالا در زمان عرضهی یک محصول جدید، بیشترین فروش را داشته باشند و پس از ورود پرسروصدای محصول به بازار، قیمتها را بهتدریج کم میکنند. حتما دیدهاید که هنگام ورود یک محصول تازه مثل گوشی تلفن همراه به بازار، قیمت آن تا چه حد بالاست و بسیاری برای خرید آن سر از پا نمیشناسند؛ در واقع شرکتهای بزرگ با همین تکنیک سعی میکنند در اولین لحظهی ورود به بازار، تصویری منحصربهفرد از خود در ذهن مشتری ایجاد نمایند و بیشترین میزان سود را از اولین عرضهی محصول خود ببرند.
منبع:
درباره این سایت